Jet Clean Tronic to urządzenie służące do czyszczenia układów paliwowych we wszystkich silnikach benzynowych i diesla za pośrednictwem specjalnych płynów Benzin System Cleaner i Diesel System Cleaner.
Urządzenie posiada dodatkowe złącze umożliwiające czyszczenie układów dolotowych. Co ciekawe środek myjący rozpuszcza zanieczyszczenie nie tylko w układzie paliwowym ale na wszystkich elementach będących w spektrum działania czynnika czyszczącego a więc: zaworów, denka tłoka, pierścieni tłokowych i komory spalania, przyczyniając się tym samym do zwiększenia sprawności mechanicznej silnika.(wzrost kompresji po wymyciu zanieczyszczeń blokujących pierścienie tłokowe.)
MOŻLIWOŚCI JET CLEAN TRONIC?
Silniki benzynowe:
- Program 1-czyszczenie listwy wtryskowej.
- Program 2 -czyszczenie układu wtryskowego
- Program 3-podciśnieniowe zasysanie zanieczyszczeń z sitek wtryskiwaczy
- Program 4-czyszczenie kolektora ssącego.
Silniki Diesla:
- Program 1 –czyszczenie układu wtryskowego
- Czyszczenie filtru cząstek stałych DPF/FAP
Funkcje dodatkowe:
- Filtrowanie paliwa znajdującego się w zbiorniku
- Przepompowywanie paliwa
Kiedy przeprowadzić czyszczenie?
Usługa czyszczenia powinna być wykonywana profilaktycznie przy okazji okresowego przeglądu mechanicznego lub przy okazji stwierdzenia następujących objawów:
Silniki benzynowe:
- nierównomierna pracy silnika
- dławienie podczas przyspieszania
- słabe osiągi
- nadmierne zużycie paliwa
- kopcenie
- spalania niedużych ilości oleju
- kłopoty z rozruchem
- nadmierna emisja substancji szkodliwych
Silniki Diesla:
- głośna i twarda praca
- kopcenie na czarno
- kłopoty z rozruchem
- zapchanie filtru DPF/FAP
Efekty czyszczenia zależne są od stanu silnika. W przypadku samochodów ze znacznym przebiegiem efekt finalny bywa spektakularny a w pojazdach z niewielkim przebiegiem, proces czyszczący pełni funkcję profilaktyczną.
- ograniczenie emisji substancji szkodliwych
- poprawa kultury pracy
- zmniejszenie spalania
- redukcja zużycia oleju silnikowego
- zwiększenie mocy (do wartości zbliżonych do nominalnych)
- wyrównanie kompresji w cylindrach
- zmniejszenie dawki, czasu i korekcji wtrysku w silnikach diesla